Eerste dagen in Paraguay

19 augustus 2015 - Ciudad del Este, Paraguay

Twee dagen geleden ben ik hier aangekomen in Paraguay. Ik ben mijn trip begonnen in Amsterdam, gevlogen naar Rio de Janeiro, door naar Sao Paulo en toen nog naar Foz Do Iguazu. Mijn vlucht vanuit Amsterdam was natuurlijk keurig op tijd, maar bij mijn volgende vlucht vanuit Rio maakte ik meteen kennis met de cultuur hier. Vertraging.... uiteindelijk in een oude bus volgeduwd met mensen het vliegveld over richting het vliegtuig. Volgens mij was het een al 20 jaar geleden afgeschreven Ryanair vliegtuig, maar dat mocht de pret niet drukken! Ik kwam om 23:20 aan op het enorme vliegveld in Sao Paulo en moest om 23:40 mijn volgende vlucht hebben. Het voordeel was wel dat iedereen echt perfect engels spreekt!! Toch op tijd bij het vliegtuig, ruim op tijd zelfs, deze vlucht bleek namelijk ook vertraging te hebben. Alleen de reis op zich was al een avontuur. Gelukkig werd ik met open armen ontvangen, de familie hier is echt top!

Na een dagje uitrusten ging ik naar school. Vroeg opstaan, de lessen beginnen om 07:00. Mijn ontbijt hier wordt gemaakt door een van de bediendes in huis, dat scheelt weer tijd. School hier is leuk! Het is een grote chaos, alleen maar geschreeuw, gegooi met krijtjes en een hoop lol. De leerlingen hebben een stoel met een minitafeltje eraan, de leraar een klein houten bureau en een witte plastic tuinstoel. En nee, geen digiboard. Alle mensen zijn erg aardig, het is heel makkelijk om vrienden te maken, ondanks de taal. Er wordt hier Spaans gesproken, alleen niet zoals in Spanje. Het Spaans in Spanje kon ik soms een klein beetje verstaan, het spaans hier doet me meer denken aan Japans. Kortom, ik heb het naar mijn zin!

1. Carin:
    21 augustus 2015
    Helemaal TOP pim!! En dat Japans krijg je nog wel onder de knie. Fijn dat iedereen zo aardig is. Geniet van alle indrukken en ik ben benieuwd naar je vervolgverhalen!
    Liefs van Hein en Carin